Saturday 26 February 2011

Pilihlah Aku Menjadi Calon SyurgaMu

Aku tak layak masuk SyurgaMu
tapi  aku tak mahu masuk nerakaMu
Ya Allah...
aku  ingin sangat mengecapi  nikmat SyurgaMu
tapi aku ngeri dengan azab nerakaMu
pilihlah aku menjadi calon SyurgaMu
justeru berilah aku hidayah
agar  aku sentiasa beramal
yang Kau terima amalanku
yang membolehkan menjadi
calon SyurgaMu
jauhkan aku perkara
yang menyebabkan aku
masuk nerakaMu
belas kasihanlah padaku
Ya  Allah aku hamba yang hina
yang selalu alpa dan terlalai
dengan keasyikkan dunia
tolong ingatkan aku Ya Allah
agar  lidahku sentiasa berzikir
mengingati saat-saat  sakaratulmaut
izinkan rohku bertemu denganMu
dalam keadaan tenang dan
Kau redhai ketika
hidup matiku
pilihlah aku menjadi
calon SyurgaMu
Amin Ya Rabbal A’lamin

Karya:   Ummu  Sal  (25 .1.2011)

No comments:

Post a Comment